(OPO)WIEŚCI to dział wiadomości z “pokładu” Przedszkola, ale nie tylko. Postaramy się co jakiś czas zamieścić tutaj wartościowe treści wizualne, linki do ciekawych wydarzeń dla dzieci w rejonie, aktualnie, sieci Web 🙂 A co “w trawie piszczy”? Miejmy nadzieję, że wkrótce będziemy mogli przekonać się nie tylko via Internet… a tymczasem zapraszamy do nas!

Hello kids! Time for English lesson!
(Witajcie dzieci! Czas na lekcję angielskiego!)

Let’s start with a song! (Zacznijmy od piosenki)

“How is the weather?”* (Jaką mamy pogodę?)
– *w piosence mamy “How’s”, ale ucząc małe dzieci staramy się unikać apostrofów

Lyrics (tekst):
How is the weather? (x2)(Jaka jest pogoda?)
How is the weather today? (Jaką mamy dziś pogodę?)
Is it sunny? (Czy jest słonecznie?)
Is it rainy? (Czy jest deszczowo?)
Is it cloudy? (Czy jest pochmurno?)
Is it snowy? (Czy jest śnieżnie*? –
*w języku polskim zapytamy: Czy pada śnieg?)
How is the weather today? (Jaką mamy dziś pogodę?)
Let’s look outside (Spójrzmy na zewnątrz)
How is the weather? (Jaka jest pogoda?)
Is it sunny today? (Czy jest dziś słonecznie?)
Let’s look outside (Spójrzmy na zewnątrz)
How is the weather? (Jaka jest pogoda?)
Is it rainy today? (Czy jest dziś deszczowo?)
Let’s look outside (Spójrzmy na zewnątrz)
How is the weather? (Jaka jest pogoda?)
Is it cloudy today? (Czy jest dziś pochmurno?)
Let’s look outside (Spójrzmy na zewnątrz)
How is the weather? (Jaka jest pogoda?)
Is it snowy today? (Czy jest dziś śnieżnie?* –
*w języku polskim raczej zapytamy – Czy pada dziś śnieg?)

Słówka, które warto zapamiętać z tej piosenki zaznaczone są na żółto.
Mamy więc:

the weather – pogoda
today – dzisiaj/dziś
sunny – słonecznie
rainy – deszczowo
cloudy – pochmurno
snowy – śnieżnie
A my mamy za oknem “w marcu jak w garncu”, a chciałoby się “w maju jak
w raju”, ale na to musimy jeszcze troszeczkę poczekać :-). Cierpliwości!

Na weekend mamy dla Was coś specjalnego. Razem z rodzicami przygotujecie do zabawy ciecz nienewtonowską. Czyli taką która pod wpływem nacisku i energicznego ruchu zmienia swoje właściwości, staje się twarda i nabiera nadanego jej kształtu, by po chwili znów płynąć jak zwykła ciecz. Zabawa przednia, ale nie róbcie tego na dywanie!

Oto przepis ze zdjęciami, krok po kroku:

Wystarczy tylko woda i mąka ziemniaczana. Ja użyłam 1,5 szklanki mąki na 300 ml wody, ale można samodzielnie popróbować z konsystencją naszej cieczy nienewtonowskiej. Poniżej zdjęcia prywatne Pani Karoliny.

I pamiętajcie to nie magia … to nauka!

     Jeżeli któreś z Was, drogie dzieci, jeszcze nie wie, dlaczego konieczne jest pozostanie w domach i szczególnie dokładne mycie rączek, prezentacja zamieszczona poniżej pomoże to wyjaśnić.

Kochane dzieciaki !!!

W związku z tym, że nie macie możliwości obserwowania wzrostu zasadzonych przez Was fasolek, przesyłamy chociaż kilka zdjęć oraz zapewnienie, że dbamy o Wasze rośliny i regularnie je podlewamy. Sami spójrzcie i oceńcie, jak pięknie wyglądają:

A oto założona przez grupę I  hodowla ziół (szczypiorku, pietruszki naciowej i bazylii) oraz przepięknie pachnący hiacynt:

1b

Oraz założona przez grupę II hodowla zbóż (pszenicy, owsa i jęczmienia):