KOMUNIKAT DLA RODZICÓW
URUCHAMIAMY GRUPOWE E-MAILE. KAŻDA GRUPA MA SWÓJ ADRES E-MAIL, KTÓRY POMOŻE PAŃSTWU W KONTAKCIE Z NAUCZYCIELAMI. POD TYMI ADRESAMI WYCHOWAWCY GRUP SŁUŻYĆ BĘDĄ PAŃSTWU RADĄ I POMOCĄ NP. W REALIZACJI ZADAŃ ZAMIESZCZANYCH NA NASZEJ STRONIE. PROSIMY ŚMIAŁO KIEROWAĆ DO NAS WSZELKIE ZAPYTANIA DOTYCZĄCE DZIECI – POZOSTAŃMY W KONTAKCIE! RÓWNIEŻ TAM CHĘTNI PAŃSTWO WYSYŁACIE OD TERAZ ZDJĘCIA PRAC DZIECI (DZIAŁAŃ PROPONOWANYCH PRZEZ NAS, ZADAŃ KONKURSOWYCH, LUB WSZYSTKIEGO TEGO, CZYM CHCIELIBYŚCIE SIĘ Z NAMI PODZIELIĆ). OTO LISTA ADRESÓW:
GRUPA I – przedszkole127grupa1@gmail.com
GRUPA II – przedszkole127grupa2@gmail.com
GRUPA III – przedszkole127grupa3@gmail.com
GRUPA IV – przedszkole127grupa4@gmail.com
GRUPA V – przedszkole127grupa5@gmail.com
GRUPA VI – przedszkole127grupa6@gmail.com
Serdecznie zapraszamy do kontaktu 🙂
KOMUNIKAT DLA RODZICÓW
SZANOWNI PAŃSTWO!
Przedszkole przygotowuje się do otwarcia w nowym reżimie sanitarnym. Prosimy o przemyślenie i podjęcie decyzji, czy dziecko będzie przyprowadzone do przedszkola.
Pierwszeństwo mają dzieci dwojga rodziców pracujących, szczególnie w zawodach medycznych, służbach mundurowych, handlu i przedsiębiorstwach produkcyjnych.
Na naszej stronie będą zamieszczone informacje, z którymi każdy z zainteresowanych rodziców będzie musiał się zapoznać i potwierdzić podpisem.
Prosimy o kontakt e-mailowy z wychowawcami grup (adresy e-mail grup znajdują się na stronie). Ze względu na istniejącą sytuację i ograniczoną liczbę miejsc przyjmowane będą dzieci uprzednio zgłoszone e-mailowo. Prosimy zaznaczyć godziny, w których dziecko miałoby przebywać w przedszkolu, gdyż od tego zależy harmonogram pracy grup. Uprasza się również o śledzenie strony przedszkola, gdzie będą na bieżąco zamieszczane wszelkie informacje.
22-26.06.2020 r.
Witajcie Przedszkolaki!
Wielkimi krokami zbliża się zakończenie roku przedszkolnego.
Wy po wakacjach będziecie uczyć się i bawić w nowej sali – grupie z inną nazwą 🙂
Gdyby nie przeszkodził nam wirus, żegnalibyśmy też dzieci 6 – letnie. One pójdą do szkoły.
Obejrzyjcie proszę filmik z piosenkami i wierszami na tą uroczystość. Tak żegnają się z Wami starsi koledzy! Życzymy im powodzenia w szkole!
Dzisiaj przyszło lato (21 czerwca). To najcieplejsza pora roku! Posłuchajcie pięknej piosenki.
Uczymy się refrenu, w czasie zwrotek wesoło tańczymy.
„Lato. Lato, lato, lato baw się z nami
Lato, lato, lato bądźmy kolegami.
Lato, lato, lato, lato z przygodami.
Obiecaj, że zawsze zostaniesz już z nami!”
Dzisiaj zapraszamy na dwie letnie prace!
Instrukcje, jak wykonać lody znajdziecie klikając tutaj: —>klik<—
I jeszcze letnia piosenka specjalna! Nie trzeba się jej uczyć. Posłuchajcie jej z rodziną! Zdradzimy Wam tajemnicę, że mama i tata znają tę piosenkę bardzo dobrze 🙂
Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas
Gdy ciepły dzień, to nawet leń
Na spacer chciałby iść
Już pora wstać i pobiec w świat
A tata jeszcze śpi
Chcę lody jeść, na drzewo wejść
I z góry patrzyć w dół
Zeskoczyć w piach i chociaż raz
Przeskoczyć z tatą rów
Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas
Gdy ciepły dzień, popływać chcę
Przez słomkę wodę pić
Na piasku spać i trawę rwać
Do lasu z tatą iść
Maliny jeść, jagody też
W kałuży szukać żab
Tu rośnie grzyb, tam ślimak śpi
Na głowę chrabąszcz spadł
Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas
Tato, już lato (x4)
Już brodę zgolić czas
Na pewno zauważyliście, że w piosence o lecie śpiewamy też o tacie. 23 czerwca jest Dzień Ojca.
Przekazujemy dwie kolorowanki, które mogą być dla taty wspaniałym prezentem.
Podarki dla Tatusiów gotowe? Wspaniale! Z Tatusiami to jest tak, że jak się uśmiechają, to jakby słonko wychodziło zza chmurek 🙂 Mamy nadzieję, że tegoroczne wakacje będą tego słonka miały jak najwięcej. Nie zapominajcie wtedy o nakryciu głowy i wysmarowaniu się kremem z filtrem!
Zbliżające się wakacje to również dobry czas przypomnieć sobie telefony alarmowe na policję (997), do strażaków (998) i numer telefonu służący do wezwania pogotowia ratunkowego (999). Pamiętajcie też o numerze 112! Ćwiczymy sobie tak: mam jedną buzię (dotykamy palcem), jeden nos (dotykamy) i dwoje oczu (wskazujemy dwoma paluszkami). 1 (buzia), 1 (nos), 2 (oczy) i mamy numer 112, na który można dzwonić po wszelką pomoc, szczególnie, jeżeli nie ma w pobliżu nikogo dorosłego, lub ktoś, kto się Wami opiekuje poczuje się wyjątkowo źle. Wiemy, że nasze przedszkolaki są dzielne i w każdej sytuacji sobie poradzą!
Kochani! Od poniedziałku 29 czerwca rozpoczynamy w naszym Przedszkolu przerwę wakacyjną. Oznacza to, że pracujemy na miejscu, a także planujemy swoje wakacje (każdemu należy się odpoczynek 🙂 ), a tutaj przez dłuższy czas nic nowego nie zobaczycie.
Życzymy Wam zatem najlepszych wakacji, jakie tylko możecie sobie wymarzyć. Tam, gdzie najbardziej lubicie spędzać czas robiąc to, co kochacie. Choćby miało to być głaskanie kotka babci przez tydzień, układanie puzzli, moczenie się od rana do wieczora w jeziorze, cokolwiek, co daje Wam radość! Wam i Waszym rodzinom! Bądźcie szczęśliwi i zdrowi, i przyjmijcie uściski na odległość od całego Przedszkola! Cmok!
15-19.06.2020 r.
Dzień dobry, dzieci!
Już niedługo rozpocznie się ulubiona przez dzieci pora roku – lato, a wraz z nim tak długo wyczekiwane wakacje… Co o tej porze dzieje się w przyrodzie? Obejrzyjcie film i spróbujcie nazwać zjawiska atmosferyczne typowe dla lata:
Jaką pogodę lubicie najbardziej i dlaczego?
A jaka pogoda według Was jest niebezpieczna i dlaczego?
Porozmawiajcie o tym z bliskimi, np. przy kolacji 🙂
A teraz – zabawa ruchowo – naśladowcza – „Jaka to pogoda?” (spróbujcie zgodnie z opisem naśladować ruchem zjawiska atmosferyczne).
Słońce
(ręce wzniesione ku górze, poruszanie palcami)
Wiatr
(stanie w rozkroku, ręce uniesione, skłony tułowia w pozycji czołowej)
Chmury
(powolne przenoszenie ciężaru ciała z nogi na nogę)
Opady deszczu
(w siadzie skrzyżnym uderzanie palcami rąk o podłogę)
Opady śniegu
(opadanie rąk z góry na dół poruszając jednocześnie palcami)
Burza
(kucnięcie, objęcie rękoma kolan)
Czy wiecie, jakimi kolorami mieni się tęcza? Posłuchajcie wiersza Pani Agnieszki Frączek pt. „Przepis na tęczę”.
Postarajcie się odpowiedzieć na pytania:
Z czego w wierszu powstała tęcza?
Jak naprawdę powstaje tęcza?
Jak nazywają się kolory, które można zobaczyć w tęczy?
Według nas tęcza to kolejny dowód na to, jak piękna i zaskakująca potrafi być przyroda. Tęcza, przy odpowiednich warunkach atmosferycznych, pojawia się i znika. Jednego razu jest widoczna ledwo-ledwo, drugiego zaś oglądamy potężny kolorowy łuk, czasem nawet podwójny. Widać ją raz dłużej, raz krócej, czasem tylko kawałeczek, ale tyle wystarczy, by się uśmiechnąć 🙂 Specjalnie dla Was – tęczowe karty pracy!
Już niedługo lato, dlatego zaśpiewajmy razem:
Posłuchajcie teraz wiersza Pani Jolanty Gajdy pt. „Wakacje”.
Hej! Koniec już nauki!
I co wy dzieci na to?
Żegnamy się ze szkołą
bo wreszcie przyszło lato!
Słońce nam obiecuje
wakacyjną przygodę.
Gdzie pojedziesz w tym roku?
W góry czy nad wodę?
Górskie szczyty zdobywać
to wyczyn nie lada,
lecz stękać gdzieś na szlaku
nikomu nie wypada!
Dzikie, morskie fale
to także jest wyzwanie,
lecz każde dziecko lubi
pływanie i chlapanie.
A może gdzieś na łące
spędzimy miłe chwile?
W wysokiej leżąc trawie
i licząc motyle…
O – jeszcze zapomniałem
o jednej możliwości.
Wszak u babci na wsi
też można by zagościć.
Eh, żeby tak znaleźć miejsce
gdzie wszystkie są atrakcje:
wieś, morze, góry, łąka…
TO byłyby WAKACJE!
A Wy gdzie chcielibyście spędzić swoje wakacje?
Weźcie kartkę i kredki, i narysujcie swoje wymarzone miejsce wakacji!
A może marzą się Wam wakacje w ciepłych egzotycznych krajach, pod palmami? Jeśli tak, to zachęcamy Was do stworzenia palmy! Potrzebna będzie:
plastelina brązowa, ciemnozielona, jasnozielona, żółta
Sposób wykonania:
- Z brązowej plasteliny uformuj pień, w kształcie walca o długości 7 cm i średnicy 1,5 cm. Pień powinien się zwężać ku górze.
Z jasnozielonej plasteliny uformuj płaski element w kształcie rogala, z którego po przecięciu powstaną dwa liście palmy. Dwa kolejne liście wykonaj w ten sam sposób.
Z obu stron każdego liścia dolep cienkie prążki z ciemnozielonej plasteliny.
Liście przymocuj wokół górnej części pnia.
Dodatkowo, z żółtej plasteliny można przygotować piaszczystą wyspę i umieścić całość na niebieskim arkuszu imitującym morze.
Do miłego zobaczenia w następnym tygodniu! 🙂
08-12.06.2020 r.
Witajcie, miśki!
W tym tygodniu poznamy różne zwierzątka: te duże i te małe, oswojone i dzikie, żyjące obok nas i takie, które pochodzą z innych krajów, a nawet i te, które żyły zanim my pojawiliśmy się na świecie!
Czy wiecie, że kiedyś żyły inne zwierzęta niż teraz? Większe i groźniejsze? Popatrzcie na poniższą ilustrację. Czy już wiecie o kogo chodzi? Jeśli jeszcze nie, to wytnijcie małe części obrazka i przyklejcie je w odpowiednich miejscach na ilustracji. Wtedy zobaczycie cały obrazek 🙂
Posłuchajcie teraz krótkiej rymowanki, a dowiecie się dlaczego dinozaury wyginęły!
Żyły kiedyś dinozaury,
gady wielkie, że aż strach.
Ale dawno już wymarły,
bo meteor na ziemię spadł!
A teraz posłuchajcie co przydarzyło się Jeżykowi Cyprianowi i gdzie udał się na wieczorną wyprawę:
Postarajcie się teraz odpowiedzieć na pytania:
Gdzie Jeż Cyprian udał się na wieczorną wyprawę?
Kto mu pomógł się tam dostać?
Jakie zwierzątka spotkał Jeż w ZOO?
Czy wiecie, jakie jeszcze zwierzątka możemy spotkać w ZOO? Obejrzyjcie krótką bajeczkę „Strażnicy miasta – poznajemy zwierzęta w ZOO”, żeby się tego dowiedzieć:
Oprócz zwierząt, które najprawdopodobniej jesteśmy w stanie zobaczyć jedynie w ZOO, są jeszcze nasi domowi pupile, czyli zwierzątka, które możemy trzymać w domu, oswoić je i się z nimi zaprzyjaźnić. Czy wiecie jakie to są zwierzątka? Obejrzyjcie więc krótki filmik:
A teraz czas na trochę pracy! Czy rozpoznajecie zwierzątka na poniższych ilustracjach? Postarajcie się je nazwać a następnie pokolorujcie swoje ulubione zwierzątko:
Czy chcieliście kiedyś nauczyć się rysować kotka lub pieska? Poniżej znajdują się instrukcje jak krok po kroku nauczyć się rysować te zwierzątka:
Chętne dzieci zapraszamy do wykonania wybranej pracy plastycznej: słonia, lwa lub papugi (instrukcje widoczne na kartach są różne i zależą od wybranego zwierzątka):
Czy znacie odgłosy różnych zwierząt? Spróbujcie to przećwiczyć! Zamknijcie oczy, posłuchajcie i nazwijcie zwierzątko. Potem otwórzcie oczy, żeby sprawdzić czy zgadliście. Pomoże Wam w tym nagranie:
Na koniec przygotowaliśmy dla Was kilka kart pracy, które pozwolą Wam uporządkować wiedzę na temat poznanych zwierząt i poćwiczyć różne umiejętności:
Dziękujemy za uwagę i ślemy pozdrowionka!
01-05.06.2020 r.
Hej, aniołeczki!
Witamy Was w jednym z najradośniejszych dni w roku, DNIU DZIECKA!!!
A wiecie, jest jedna gapa, która zapomniała o swoim święcie. Kto to taki? Posłuchajcie!
Jakie jest ulubione zajęcie dzieci? Wiadomo, zabawa.
Posłuchajcie wiersza.
🙂
Teraz przygotujcie kredki i poszukajcie różnic między obrazkami oraz pokolorujcie według kodu ulubione zabawki dzieci. Wybierzcie zadania, na które macie ochotę dzisiejszego dnia. Pamiętajcie, żeby zostawić sobie coś na jutro, pojutrze, popo.. i tak dalej. Nasze propozycje możecie śmiało wypełniać po kolei do następnego poniedziałku – wtedy właśnie pojawi się coś nowego :-).
A teraz pora na odrobinę ruchu.
„Pomarszczone i gładkie” to nasza propozycja zabawy z książki pt. „Witajcie nogi!” Jej autorem jest Klaus Vopel.
Oprócz aktywności zabawa ta wymaga od dziecka koncentracji oraz zastanowienia nad swoim postępowaniem.
W zabawie może uczestniczyć większa liczba dzieci. Należy jednak zabezpieczyć im miejsce do zabawy. Każde dziecko potrzebuje miękkiego koca.
Dorosły kieruje zabawą:
– Weź koc i połóż go na podłodze. Zdejmij buciki i odłóż je z boku. Rozłóż koc i wygładź go. Chodź po nim, ale go nie marszcz. Robisz to świetnie! Teraz przy pomocy swoich stóp pomarszcz go tak bardzo, jak się da.
(Dorosły podchodzi do pozwijanego koca i pochyla się nad nim:)
– Jesteś nieporządnym kocem. Wcale nie możesz mnie ogrzać, kiedy jesteś taki zwinięty.
Zwraca się do dziecka:
– Wygładź teraz koc przy pomocy swoich rąk. (Ewentualnie dorosły pomaga dziecku wygładzić koc).
– Teraz znowu pomarszcz koc, tym razem za pomocą kolan. Spraw, by zmarszczki były jak najmniejsze.
– Znów wygładź koc.
– Teraz pomarszcz koc łokciami. Zmarszczki mają być bardzo małe. Robisz to doskonale!
– Siądź na kocu. Czy potrafisz pomarszczyć go własną pupą, a potem znów go wygładzić? Teraz go wygładź. A teraz włóż powoli stopy pod koc, ale tak, aby pozostał cały czas gładki i nie pomarszczył się. Koc jest bardzo zadowolony, że go tak ładnie wygładziłeś/wygładziłaś. Teraz może odpocząć od tego całego zamieszania.
Najcenniejszym podarunkiem, jaki można ofiarować swoim dzieciom jest czas spędzony razem z nimi na miłej zabawie. Rodzice! Macie teraz świetną okazję porozpieszczać swoje pociechy. Proponujemy dwa masażyki.
Oto piosenka od nas – dla Was, dzieci! Jesteście cudowni, pamiętajcie! <3
Miłego DNIA DZIECKA!!! I do przyszłego tygodnia!