(OPO)WIEŚCI to dział wiadomości z „pokładu” Przedszkola, ale nie tylko. Postaramy się co jakiś czas zamieścić tutaj wartościowe treści wizualne, linki do ciekawych wydarzeń dla dzieci w rejonie, aktualnie, sieci Web 🙂 A co „w trawie piszczy”? Miejmy nadzieję, że wkrótce będziemy mogli przekonać się nie tylko via Internet… a tymczasem zapraszamy do nas!

KOMUNIKAT DLA RODZICÓW

SZANOWNI PAŃSTWO!

       Przedszkole przygotowuje się do otwarcia w nowym reżimie sanitarnym. Prosimy o przemyślenie i podjęcie decyzji, czy dziecko będzie przyprowadzone do przedszkola.

Pierwszeństwo mają dzieci dwojga rodziców pracujących, szczególnie w zawodach medycznych, służbach mundurowych, handlu i przedsiębiorstwach produkcyjnych.

Na naszej stronie będą zamieszczone informacje, z którymi każdy z zainteresowanych rodziców będzie musiał się zapoznać i potwierdzić podpisem.

Prosimy o kontakt e-mailowy z wychowawcami grup (adresy e-mail grup znajdują się na stronie). Ze względu na istniejącą sytuację i ograniczoną liczbę miejsc przyjmowane będą dzieci uprzednio zgłoszone e-mailowo. Prosimy zaznaczyć godziny, w których dziecko miałoby przebywać w przedszkolu, gdyż od tego zależy harmonogram pracy grup. Uprasza się również o śledzenie strony przedszkola, gdzie będą na bieżąco zamieszczane wszelkie informacje.

Dzień dobry wszystkim!!! 🙂

Jesteśmy już pod znanym wszystkim adresem i każdego dnia dostajemy kolejne zgłoszenia od rodziców z informacją, że dzieci wracają. Wracają! Hurra! 🙂 Najdziwniejsza jest ta nietypowa cisza, która przy początkowej liczbie 2-3 małych „rezydentów” aż dudniła w uszach. Z tego właśnie powodu tym bardziej nas, i stęsknione za sobą nawzajem dzieci cieszy każda kolejna znajoma twarz. Gdyby nie ta cisza momentami, to powrót do pozbawionych tekstyliów wnętrz byłby prosty :-). Na szczęście rośniemy w siłę, a w słoneczne dni spędzamy możliwie jak najwięcej czasu w naszym zielonym ogrodzie, bawiąc się na zjeżdżalniach, huśtawkach, biegając i grając w piłkę. Często i dokładnie myjemy ręce, staramy się nie dotykać nimi buzi, posiłki jemy możliwe rozproszeni, ale to nic takiego. Po zabawie zabawki wrzucamy do specjalnego pudła, ale krótko potem wracają do nas „odświeżone”. Każdy ma swoje opakowanie kredek i zeszyt do rysowania, ręczniki są już nie te z domu, tylko jednorazowe. Pewne rzeczy to kwestia przyzwyczajenia, z początku jest dziwnie i „dziko”, ale to mija. Szerokie uśmiechy, wzajemna życzliwość i towarzystwo innych dzieci ułatwiają odnalezienie się w starym-nowym miejscu. I z tego właśnie miejsca, ciągle naszego (!!!) serdecznie wszystkich pozdrawiamy!Zespół P127

Drodzy Rodzice !

Zapraszamy do zapoznania się z materiałami programu „Kubusiowi Przyjaciele Natury”, do którego przystąpiła grupa Jarzębinek w grudniu ubiegłego roku. Od tego czasu dzieci co miesiąc realizowały jeden temat z zakresu profilaktyki zdrowotnej oraz ochrony środowiska. Z powodu pandemii nie udało się zrealizować dwóch ostatnich tematów. Z tego też tytułu zapraszamy do skorzystania z opracowanych przez Panią Joannę Łukaszewską materiałów.

Życzymy dobrej zabawy! 🙂

Witajcie, szanowni Państwo, drogie dzieci!

„Reżim sanitarny” – to może nie brzmi za pięknie, ale jeżeli mamy otworzyć Przedszkole, musimy i CHCEMY spełnić zalecane wymogi w 100%. Prezentujemy Państwu (i Wam, dzieci) nasz „drugi dom” w wersji starannie zabezpieczonej – dosłownie, bez fuszerki 🙂 A tak całkiem serio, spoglądając na galerię zdjęć, zobaczycie przy drzwiach głównych dwa punkty dezynfekcji rąk, zewnętrzny (w holiku za domofonem) i wewnętrzny, z których korzystać będzie każda osoba wchodząca/wychodząca. Dzieci obowiązywać będzie tradycyjna, staranna, CZĘSTA higiena rąk. Zarówno w szatni, jak i w salach pozbywamy się tekstyliów i pochodnych, potencjalnych inkubatorów Sami Wiecie Czego. Tu i ówdzie zobaczyć możecie naklejone kropki – to punkty dystansu (w salach to wyznaczona kolejka do łazienki). Są orientacyjne, nie restrykcyjne, aczkolwiek przytulanki i całusy zostawiamy w domu, dla najbliższych 🙂 Zabawki dostępne dla dzieci to te, które da się zdezynfekować/wyparzyć, pozostałe spowija ostry cień mgły 😛 Stoliczki i krzesełka w stosownym dystansie, my również, acz nie do przesady. Przede wszystkim stawiamy na zachowanie ostrożności w postaci przestrzegania higieny. Cała reszta jest możliwie dostosowana do postawionych wymogów (GIS, MEN, etc.). Mamy nadzieję, że te zdjęcia dowodzą naszego przygotowania i poważnego podejścia do spraw wielkiej wagi, a mowa o zdrowiu Waszych dzieci w Przedszkolu. Pozdrawiamy z miejsca, które już czeka i sami niecierpliwie wyglądamy za okna, czy ktoś max 1,30 m wzrostu przypadkiem nie maszeruje do nas z opiekunem 🙂 – Zespół P127

    Zapraszamy do zapoznania się i ochoczego wypróbowania wraz z dziećmi 🙂 zestawu ćwiczeń z zakresu kinezjologii edukacyjnej. Materiał opracowała Pani Krystyna Kasprzak.

Prosimy wszystkich o uwagę!
Specjalnie dla Was wystąpi dzisiaj gościnnie, we własnej przebrzydłej osobie – Koronawirus! To jedyna i niepowtarzalna okazja, żeby dokładnie się mu przyjrzeć i posłuchać Jego paskudnego głosu!

Wszystko to przygotowali: Staś B. i Jego Super Brat Miłosz! Dziękujemy, chłopaki!

Zapraszamy na przedstawienie! 🙂

!!!Fanfary!!!

     Szanowni rodzice, drogie dzieci!

Może ucieszy Was wiadomość, że Przedszkole, choć jest zamknięte, cały czas „pracuje”, żeby w momencie otwarcia stanąć na wysokości zadania funkcjonowania w troszkę zmienionej rzeczywistości. Nowoczesnymi rozwiązaniami, które mają w tym pomóc, są zainstalowane już w placówce wideodomofony zakupione z pieniędzy przyznanych przez Radę Osiedla – dziękujemy! Każdego dnia śledzimy nowe wiadomości (GIS, MEN) i planujemy, jakie rozwiązania wprowadzimy w Przedszkolu, by jak najskuteczniej chronić zdrowie dzieci, a także dorosłych (rodziców, opiekunów, pracowników, dostawców etc.). Poinformujemy Was szczegółowo w momencie całkowitej pewności, że jesteśmy gotowi Was przyjąć i zapoznamy z procedurami bezpieczeństwa i higieny, które opracowujemy, by uczęszczanie do przedszkola było bezpieczne na najwyższym poziomie. Pracujemy nad tym bez ustanku i bardzo chcielibyśmy sprostać temu zadaniu możliwie szybko :-).

Ponadto, Przedszkole jest już profesjonalnie ogrodzone, również dzięki Waszym głosom w tegorocznym BU (dziękujemy!). Zamontowana została funkcjonalna brama wjazdowa i nowoczesny płot, przesunięty nieznacznie ze względów praktycznych i bezpieczeństwa. Te zmiany na plus naprawdę wiele dla nas znaczą!

W galerii zdjęć możecie również zobaczyć, szczególnie Wy, nasze przedszkolaki, jak rosną w skrzyni Wasze fasole – to dopiero jest ogródek! Brzózki, które posadziliśmy rosną w górę, dzięki czemu duża piaskownica zyska naturalny cień. To też pora na bez, kwitnący w tym roku bardzo okazale (i pachnący, aż miło!). Jak już wrócicie do nas to w małym ogródku czekać na Was będzie żywe tipi, czyli domek z rosnących wierzb. Przybyło nowych sprzętów do zabawy, które pokazywaliśmy już w poprzednich galeriach. Przedszkole jakby w całej swojej okazałości przygotowywało się na powrót dzieci! I tak się stanie – zobaczycie 🙂

Pozdrawiamy ciepło – Zespół P127

Witajcie Sssssłoneczka!

Dzisiaj w naszym logopedycznym pudełeczku coś dla dzieci z trudnościami z wymową głosek S, Z, C, DZ… czyli głosek szeregu syczącego!

Ćwiczenia przeznaczone są także dla wszystkich dzieci z seplenieniem międzyzębowym.

CO DZIEJE SIĘ Z BUZIĄ PODCZAS WYMAWIANIA GŁOSKI S?

  • Język leży płaski na dole jamy ustnej, jego czubek dotyka dolnych jedynek, a boki przylegają delikatnie do zębów górnych.

  • Zęby są złączone.

  • Wargi są szerokie jak przy przesadnym mówieniu iiiiiiiiiiiiiiiiiiiii .

  • Powietrze wydostaje się wąskim strumieniem biegnąc przez środek języka, aż do szczeliny, którą tworzą zęby i czubek języka.

Poćwiczcie syczenie z wężem. Kolorując sylwetę węża…

Długo i starannie powtarzajcie „ssssssss”.

„Idzie sobie mały wąż i tak syczy wciąż – S S S S

Idzie sobie tenże wąż w stronę lasu sycząc wciąż – S S S S

Syczy, syczy wężyk mały w syku jego urok cały – S S S S

Nikt nie syczy pięknie tak ani krowa ani szpak – S S S S

Nie potrafi tak ropucha nawet ta brzęcząca mucha – S S S S

Twe syczenie wężu mój też podziwia pszczółek rój – S S S S”

Zagrajcie także w grę lub krok po kroku wykonajcie ćwiczenia na zadane głoski

Teraz znajdźcie ukryty obrazek. Podczas kolorowania każdego elementu OSOBNO powtarzajcie zadaną sylabę WIELOKROTNIE!

Czas poćwiczyć głoski syczące w wyrazach. Możecie to zrobić klikając w guziczek:

Jeśli dobrze wychodzą wam głoski syczące w wyrazach, możecie przejść do wypowiadania zdań. Powodzenia!

🙂 Do zobaczenia wkrótce! – Pani Karolina 🙂

    Dzień dobry! Zapraszamy do ściągnięcia propozycji zabaw z językiem angielskim! „Spring is here”, czyli „wiosna jest tutaj” – nauka z piosenką zawsze się udaje! 🙂

Z okazji Świąt Wielkanocnych, prócz życzeń samych wspaniałości, mamy jeszcze dla Was, drodzy rodzice i dzieci, ciekawe opowieści do poczytania. Prezentujemy dwie historie wielkanocne, przygotowane przez nasze nauczycielki, Panią Krystynę Kasprzak i Panią Iwonę Leśną. Siądźcie sobie jutro spokojnie na kilka minut i dowiedzcie się, jak to „drzewiej bywało”, a może Wasi rodzice, dziadkowie lub babcie też mają wspomnienia obchodów Wielkanocy trochę innych niż wszystkie? Zapraszamy do lektury!

Gdy nadejdzie wielkanocny poranek

niech spełnią się życzenia tęczowych pisanek…

mazurków kajmakowych,

bazi srebrzystych,

bogatego Zająca,

i kurczaczków puszystych.

Świątecznego nastroju, biesiady obfitej,

lukrowego baranka,

a w dyngusa – mokrego ranka!

Życzenia zdrowia i dobrego obrotu spraw wiadomych posyła

Zespół Przedszkola nr 127

     Nadeszła pora na ogłoszenie, czyje „Powitanie wiosny” urzekło nas najbardziej. Przede wszystkim jednak dziękujemy Wam, drogie dzieci – Igusiu, Haniu D. i Haniu K., Konstancjo, Krystianku, Filipku, Franiu i Tomku za to, że zechcieliście wziąć udział w naszym konkursie – jesteście wspaniali! Wszystkie Wasze dzieła są niepowtarzalne i bardzo trudno było nam dokonać wyboru. Wszystkie dzieci, które brały udział w konkursie zapraszamy do Przedszkola (jak już będzie otwarte) po piękne dyplomy, a Hania K., jako zwyciężczyni odbierze dodatkowo nagrodę-niespodziankę. Jeszcze raz dziękujemy za udział w zabawie i gratulujemy Wam zdolności!

Szanowni rodzice! Jeżeli posiadacie konto na FaceBook’u, Wasze dzieci (i wszyscy chętni domownicy) mogą uczestniczyć w zajęciach karate on-line z naszą przedszkolną sensei, Panią Barbarą Gryką. Treningi odbywają się w poniedziałki, środy i piątki o godzinie 17:30. Należy odnaleźć w wyszukiwarce na FB grupę DojoDom i do niej dołączyć – tam podane są wszystkie niezbędne informacje 🙂

     Wiosna powoli budzi się do życia również w naszym ukochanym ogrodzie przedszkolnym. Mamy ogromne szczęście z tym naszym niemałym kawałkiem zieleni, na którym przez dziesięciolecia bawiły się dzieci, być może nawet Wasi dziadkowie :-). Dbamy, aby roślin, drzew i krzewów przybywało, a nie ubywało, a te okazy, które u nas rosną otaczamy odpowiednią opieką. Dzięki temu bawiąc się w ogródku oddychamy zdrowym powietrzem, możemy poczuć zapach kwiatów, nacieszyć oczy widokiem zieleni i kolorów oraz obserwować zwierzęta, które tu z nami wspólnie żyją. Zobaczcie, jak teraz wygląda Wasz przedszkolny plac zabaw – my też do niego tęsknimy! 

Powyżej zdjęcia z 25 marca, a poniżej z 4 kwietnia – zauważcie, że wystarczył niewiele ponad tydzień, a już widać bujniejszą zieleń i nowe kwiaty!

Drogie dzieci!

Bardzo nam miło, że pozostajecie z nami w kontakcie (we współpracy z Waszymi rodzicami 🙂 ). Zebrałyśmy już ładną kolekcję zdjęć od Was, którymi wreszcie chcemy pokazać światu. Przede wszystkim pragniemy jednak pochwalić nasze przedszkolaki za wzorową postawę, czyli gotowość do działania! Brawa za pomysłowość, za ciężką pracę sprawnych rączek i efekty, czyli Wasze cudne dzieła! Z dumą zapraszamy do galerii i jeszcze raz dziękujemy za Wasz wkład. Pamiętajcie, że możecie się śmiało dzielić z nami wszystkim tym, co ciekawego tworzycie, tudzież wyrabiacie 🙂 – a my to pokażemy!

Poniżej zamieszczamy galerię prac konkursowych na powitanie wiosny. Konkurs ogłoszony był 25 marca, dlatego dajemy Wam jeszcze trochę czasu na wzięcie w nim udziału. Spójrzcie, jakie zachwycające i różnorodne pomysły zrealizowały nasze przedszkolaki! Nadal możecie wysyłać zdjęcia swoich dzieł (na adresy grupowe). Czekamy do 5 kwietnia, a w środę, 8 kwietnia ogłosimy wyniki. To będzie trudny wybór! Spójrzcie sami 🙂

Witajcie Kochani!

Czy ćwiczycie w domu syczenie jak węże.. szumicie jak wiatr? Mam nadzieję, ze tak 🙂 Oto kilka zabaw logopedycznych dla wszystkich przedszkolaków. Poćwiczcie proszę buzię i język. Proponuję dwie gry planszowe. Dla dzieci najmłodszych lub tych, z opóźnionym rozwojem mowy historyjka obrazkowa, która skutecznie motywuje do mówienia.

Drodzy rodzice, ćwiczenia aparatu mowy zalecam wszystkim dzieciom, nawet tym, które nie są objęte terapią logopedyczną. To po prostu usprawnia buzię i język, i jest doskonałą zabawą 🙂

Gimnastyka buzi i języka na planszy

Zagrajcie z rodzinę w gry. Potrzebujecie kostki i pionków (mogą to być zakrętki lub małe figurki). Wykonujcie zadania z pola, na którym stoicie. Kto dotrze do mety pierwszy wygrywa, a kto ostatni bawi się najdłużej 🙂 Najważniejsze jest dokładne wykonywanie ćwiczeń… po 10 razy!

Historyjka obrazkowa

Zapraszam Was do sadzenia tulipana razem z Misią. Co robi nasza bohaterka? Opowiedz Mamie lub Tacie!

Za jakiś czas pokażę Wam kolejne zabawy logopedyczne! Ściskam!

Na weekend mamy dla Was coś specjalnego. Razem z rodzicami przygotujecie do zabawy ciecz nienewtonowską. Czyli taką która pod wpływem nacisku i energicznego ruchu zmienia swoje właściwości, staje się twarda i nabiera nadanego jej kształtu, by po chwili znów płynąć jak zwykła ciecz. Zabawa przednia, ale nie róbcie tego na dywanie!

Oto przepis ze zdjęciami, krok po kroku:

Wystarczy tylko woda i mąka ziemniaczana. Ja użyłam 1,5 szklanki mąki na 300 ml wody, ale można samodzielnie popróbować z konsystencją naszej cieczy nienewtonowskiej. Poniżej zdjęcia prywatne Pani Karoliny.

I pamiętajcie to nie magia … to nauka!

     Jeżeli któreś z Was, drogie dzieci, jeszcze nie wie, dlaczego konieczne jest pozostanie w domach i szczególnie dokładne mycie rączek, prezentacja zamieszczona poniżej pomoże to wyjaśnić.

Kochane dzieciaki !!!

W związku z tym, że nie macie możliwości obserwowania wzrostu zasadzonych przez Was fasolek, przesyłamy chociaż kilka zdjęć oraz zapewnienie, że dbamy o Wasze rośliny i regularnie je podlewamy. Sami spójrzcie i oceńcie, jak pięknie wyglądają:

A oto założona przez grupę I  hodowla ziół (szczypiorku, pietruszki naciowej i bazylii) oraz przepięknie pachnący hiacynt:

1b

Oraz założona przez grupę II hodowla zbóż (pszenicy, owsa i jęczmienia):