Poniedziałek, 30.03.2020 r.

Witajcie w ostatnich dniach marca 🙂

Mamy nadzieję, że weekend minął Wam przyjemnie – na robieniu tego, co robić lubicie, na spokojnie lub aktywnie, bo każdy z nas jest inny, ma swoje własne potrzeby i upodobania. I ma do tego prawo! A ta różnorodność jest przecież ciekawa 🙂 Spójrzcie teraz, co przygotowałyśmy dla Was tym razem. Uściski!

Piątek, 27.03.2020 r.

Miło Was znowu widzieć 🙂

Zajęcia proponowane dzisiaj rozłóżcie sobie spokojnie na cały nadchodzący weekend. Dla każdego znajdzie się coś odpowiedniego, staramy się, żeby było różnorodnie – do wyboru, do koloru! Zapraszamy do ściągania naszych pomysłów, dla Was, kochani, i do zobaczenia następnym razem!

 

Drodzy rodzice! Zapraszamy do lektury pt. “Jak nauczyć dziecko przegrywania?” przygotowanej przez naszą psycholog, panią Karolinę Mostowską. Odnośnik do publikacji znajduje się poniżej. 

Środa, 25.03.2020 r.

Witajcie ponownie!

Tym razem ruszamy z przytupem. Będzie troszkę bardziej pracowicie, jeśli chodzi o materiały z Waszych książek i zeszytów ćwiczeń, ale pamiętajcie, że mróweczki powoli się budzą i zabierają do roboty (jak to robotnice), więc śmiało możemy brać z nich przykład :-).

Najpierw jednak zapraszamy do wiosennej prezentacji, pełnej najświeższych wiadomości (prosto z łąk, lasów i pól), rebusów
i fantastycznych inspiracji. Kliknijcie w obrazek!

A teraz ściągnijcie na swoje komputery poniższe instrukcje zadań i do dzieła! Znajduje się tam też informacja o konkursie. Wy zajmijcie się tworzeniem, a my – szykowaniem nagród!

P.S. Możecie nam nie wierzyć, ale tęsknimy za Wami 🙂 Do następnego razu!

Poniedziałek, 23.03.2020 r.

Kochani!

21 marca rozpoczęła się kalendarzowa wiosna, w końcu dni będą dłuższe i cieplejsze, a przyroda obudzi się do życia! Zachęcamy Was do powitania wiosny w Waszym domu! Oprócz słońca, ptaków i dłuższych dni, z wiosną nierozerwalnie związane są wiosenne porządki, które możecie śmiało zrobić we własnych pokojach :). Po skończonym sprzątaniu, kiedy wokół jest czysto i przyjemnie, można w końcu zasiąść do książek, gdzie znajdziecie wiele ciekawych zadań związanych właśnie z wiosną.

6 – latki! W Waszych książkach to karty pracy nr 19 i 21. Wykonajcie te zadania w wolnej chwili, bo teraz jest czas na “Wiosenne porządki” Jana Brzechwy:

Po wysłuchaniu wiersza i krótkiej rozmowie na jego temat, zachęcamy Was do wykonania poniższej pracy plastyczno-technicznej, która doskonali zręczność rąk i palców oraz – w efekcie – zachwyca. Oto instruktaż: 

Załóżcie też mini hodowlę roślin, wcale nie trzeba wychodzić do sklepu po nasiona: może została od śniadania pestka po awokado albo kilka mniejszych od cytryny? Poniżej znajdziecie film, który może Was zainspirować:

Warto wspomnieć, że dzieciom z grupy III dorodne krzaczki wyrosły z ziaren znajdujących się w plasterku pomidora, który pozostał ze śniadania! Pani Roma pewnego dnia zasadziła jeden pozostawiony plasterek i proszę, oto efekty!

Mamy dla Was jeszcze propozycje zabaw, z których dwie pierwsze dotyczą przestrzeni, a wymyśliła je profesor Edyta Gruszczyk- Kolczyńska.

Włączcie na pełen regulator ulubioną piosenkę Waszej rodzinki! Prowadzący “imprezkę” wydaje polecenia, aby poruszać w rytm muzyki wybranymi częściami ciała. Tańczą kolejno: głowa, szyja, ramiona, ręce, dłonie, palce, tułów, biodra, nogi, stopy. Nie zapomnijcie o oklaskach dla wszystkich uczestników zabawy 🙂

Dzieci wybierają kolorową kartkę. Wskazują jej górę, dół, lewą i prawą stronę. Siadają do stolika i pod dyktando osoby prowadzącej (rodziców, rodzeństwa), rysują na środku kartki drzewo, w lewym górnym rogu słoneczko, na dole trawkę, a po prawej stronie kwiat. Zabawę można modyfikować wedle uznania, podobnie, jak liczbę osób rysujących.

Stwórzcie wraz z rodzicami słoik “nudzimisię”, a w środku pomysły na zadania i zabawy na czas wielkiej nudy (papierowe paski do losowania). Propozycje :
– zabawa w kalambury,
– namalowanie wiosennego plakatu,
– zrobienie z nitek lub taśmy klejącej laserów ninja między meblami,
– ułożenie najwyższej wieży z klocków.

A teraz możecie się zrelaksować, kolorując według własnego pomysłu wiosenne mandale. Skończone malunki możecie sfotografować i przysłać na skrzynkę elektroniczną Przedszkola:

p127@poznan.interklasa.pl

Dziękujemy, że byliście z nami, do zobaczenia w środę! 🙂

Piątek, 20.03.2020 r.

Uwaga! Sześciolatki! 

Zadanie z książek dla Was to:

Pracowita wiosna – karta 20
Do dzieła! 🙂

Środa, 18.03.2020 r.

 

W odpowiedzi na zaistniałą sytuację, ale także na apel Ministra Edukacji Narodowej, a przy tym chcąc zachęcić dzieci do nauki i pozostania w domu, przygotowałyśmy materiały dydaktyczne do wspólnej pracy domowej Państwa z dziećmi.  
W każdy poniedziałek, środę i piątek na stronie internetowej przedszkola będą ukazywać się materiały do pobrania. Zamieszczane materiały będą obejmować tematykę zgodną
z programem nauczania i podstawą programową. Zakres tematyczny będzie zależny od rozwoju sytuacji i ewentualnej decyzji, co do wydłużenia okresu zamknięcia przedszkola.

Drodzy Rodzice!

List ten kierujemy właśnie do Państwa, gdyż troska o zdrowie najmłodszych jest naszym priorytetem.

Dążymy do tego, aby promocja zdrowia była bliska każdemu, a szczególnie Wam, drodzy Rodzice, ponieważ sprzyja to umacnianiu zdrowia Waszych pociech. Realizujemy wiele przedsięwzięć prozdrowotnych, które ukierunkowane są na wiodące problemy zdrowotne, w tym także na choroby zakaźne.

Pragniemy przekazać wiedzę, kształtować nawyki i postawę w zakresie higieny osobistej, która sprzyja ochronie przed chorobami zakaźnymi, pasożytniczymi. Higiena osobista wiąże się z troską o wszystkie narządy i układy naszego organizmu. Dziecko systematycznie poznaje zasady higieny i w ich myśl, przy pomocy dorosłych, zarówno nauczycieli jak i rodziców, kształtuje pożądane nawyki.

Wśród zasad ważna jest ta, która odnosi się do wszelkich zabiegów higienicznych ciała. Najprostszą, ale niezmiernie ważną
i często zaniedbywaną jest mycie rąk. Brak troski w tym zakresie może wpłynąć niekorzystnie na zdrowie dziecka. Dbając codziennie o higienę osobistą, zapewniamy dziecku nie tylko estetyczny i świeży wygląd, ale też tworzymy skórze prawidłowe warunki do pełnienia jej wielu ról.

Dzieci to baczni obserwatorzy i chętnie przejmują od nas dorosłych prawidłowe zwyczaje
w postępowaniu.

Przy Państwa pomocy pragniemy zatem przekazać dzieciom wiedzę, kształtować nawyki i postawy, oraz wzmacniać umiejętności w zakresie higienicznego trybu życia

Zapraszamy do pobrania pierwszego pakietu materiałów.